שלבי גיוס הון לסטארט אפ

גיוס הון לצורך הפיתוח של סטארט אפ נעשה לרוב בעזרת גיוס משקיעים לסטארט אפ. למעשה, גיוס משקיעים לסטארט אפ הוא השלב הסופי של גיוס ההון שנועד לצורכי המימון של חברת סטארט אפ. את השלבים הנחוצים לצורך גיוס הון לכל סטארט אפ, נפרט במאמר שלפניכם.

שלב ראשון – שלב ה"פרי סיד"

השלב הראשון שבו על כל סטארט-אפ לנקוט, הוא שלב הPre Seed – שלב הזריעה המוקדמת. שלב זה, נועד אך ורק למי שיש לו רעיון כללי, ותו לא. שלב זה לרוב מתרחש רבות לפני הרגע שבו מגייסים צוות, מפותח אלגוריתם, או שמתבררת צורת היישום הסופית של התוכנה שתבוא לידי ביטוי במיזם.

ככלל, שלב הפרי סיד, רחוק עוד מלעניין משקיעים ואנג'לים למיניהם, ולכן יש להתבסס לרוב בעיקר, אם לא אך ורק, על הון עצמי. הדבר יכול להיעשות בעזרת חסכון או הלוואה, בין אם מגוף פיננסי כלשהו ובים אם מחברים או משפחה.

גיוס משקיעים לסטארט אפ בשלב זה, כלומר משקיעים מוסדיים ורציניים, יהיה רלוונטי כמעט ואך ורק במקרים שבהם אנו מדברים על רעיון חדשני באופן יוצא דופן, כזה שאין לו אח ורע בשוק כיום ומציע חידוש של ממש בתחום שבו הוא מבקש לעסוק.

השלב השני – שלב ה"סיד"

שלב הגיוס השני בתהליך גיוס משקיעים לסטארט אפ, השלב שיהיה בהכרח השלב הבא במסלול החיים של כל הסטארטאפים למיניהם, יהיו אשר יהיו, הוא של הזריעה (או ה– Seed).

בשלב הזריעה, בעוד שעדיין ברור שעתיד הסטארט אפ לוט בערפל, וישנה עוד דרך ארוכה עד שיתברר לחלוטין לאן פניו הולכות, החלה כבר רמה מסויימת, גם אם מועטה וראשונית במיוחד, של פיתוח. יתרה מכך, לעיתים תכופות יהיה גם צוות, גם אם לא מגובש לגמרי, בשלב כלשהו של התהוות.

אם יש דבר שכבר מן הראוי שיצירתו תהיה קרובה ללהיות מושלמת בשלב זה, הרי הוא המודל העסקי.

בשלב שלעיל, גיוס משקיעים לסטארט אפ בהחלט כבר יהיה קרוב לנקודה שבה יוכל להישען לחלוטין על משקיעים מוסדיים יותר או אנג'לים, ולבטח תהיה כבר הסתמכות מסוימת עליהם. אבל, עם כל זאת, לא ניתן עוד לצפות בשלב זה שהסכום שיגויס מן האנג'לים למיניהם יהיה סכום משמעותי במיוחד, והוא כנראה יספיק רק לכיסוי ההוצאות, אם בכלל, של שלב ראשוני זה בחייו של כל מיזם.

שלב הסיד, אמור לנתב את רוב הסכום המושקע לצורכי ביסוס של פיתוח המוצר והרעיון. בנוסף, נצפה שבשלב זה גיוס משקיעים לסטארט אפ יסייע לנו לבדוק כיצד ניתן לשפר מבחינה טכנולוגית את הטכנולוגיות הקיימות במוצר, או לענות על הצרכים של לקוחות שהמוצרים הקיימים המתחרים – לא נותנים להם מענה.

שלב שלישי – שלב סבבי גיוס ההון המתקדמים

 גיוס משקיעים לסטארט אפ יכלול בשלבו הסופי, לאחר מיצוי השלבים הקודמים כמו שהם מוצגים לעיל, מצב שבו יש בידינו כבר חברת סטארט אפ של ממש, עם רעיון מוגמר ובדרך כלל גם פרוטוטייפ מסוג כזה או אחר. יש להדגיש שכאן כבר לא מדובר ברעיון או צוות בתחילת גיבושן, אלא  כבר במוצר מוגמר של ממש.

בשלב זה, גיוס ההון יהיה כבר בעל משמעות גם בנוגע לכל עניין שיווק וקידום המוצר, שלא כמו הפיתוח גרידא שמתקיים בשלבים הראשונים. בהתאם, הסכומים הנדרשים יהיו גדולים יותר באופן משמעותי. גיוס משקיעים לסטארט אפ בשלב זה יהיה משמעותי יותר, הציפיה תהיה לסכומים גדולים יותר, והשחקנים המעורבים יהיו בעלי השפעה גדולה יותר.

כתבות באותו נושא

פרקט פישבון טרנד עיצובי

פרקט פישבון הוא לא עוד פרקט אלא גם נקודת מוקד בעיצוב הבית. הוא משתלב במגמות עיצוב מודרניות ומספק פלטפורמה ליצירת חלל ייחודי ואלגנטי. דוגמאות מהעולם

פרקטים לעיצוב הבית

כאשר מדובר בעיצוב הבית, אחת ההחלטות החשובות ביותר היא בחירת הרצפה. הרצפה שלנו לא רק שומרת על כפות הרגליים שלנו, אלא גם משפיעה על התחושה

הדפסת פוסטרים

הדפסת פוסטרים ותקשורת חזותית

בעולם השיווק והפרסום, פוסטרים מחזיקים מקום מיוחד. הם לא רק פיסות נייר מודפסות אלא כלים עוצמתיים לתקשורת, מיתוג וביטוי אמנותי. מאמר זה בוחן את המורכבויות

קטגוריותטובות נוספות

כתבות חדשות

פרקט פישבון טרנד עיצובי

פרקט פישבון הוא לא עוד פרקט אלא גם נקודת מוקד בעיצוב הבית. הוא משתלב במגמות עיצוב מודרניות ומספק פלטפורמה ליצירת חלל ייחודי ואלגנטי. דוגמאות מהעולם

פרקטים לעיצוב הבית

כאשר מדובר בעיצוב הבית, אחת ההחלטות החשובות ביותר היא בחירת הרצפה. הרצפה שלנו לא רק שומרת על כפות הרגליים שלנו, אלא גם משפיעה על התחושה

הדפסת פוסטרים

הדפסת פוסטרים ותקשורת חזותית

בעולם השיווק והפרסום, פוסטרים מחזיקים מקום מיוחד. הם לא רק פיסות נייר מודפסות אלא כלים עוצמתיים לתקשורת, מיתוג וביטוי אמנותי. מאמר זה בוחן את המורכבויות

סטיילינג לנשים בשנת 2023

לפני כ- 15 שנים, כשהתחלתי את דרכי בעולם הסטיילינג, היה צורך בהסברה מהו סטיילינג? מה בעצם השירות הזה ולמי הוא נועד? היו סטיגמות לעולם הסטיילינג

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן