רווחת העובד בסטארטאפים הישראלים

עולם התעסוקה פועל בצורה דומה לכלכלה – על בסיס של היצע וביקוש. כאשר עיסוק מסויים זוכה לביקוש גבוה בשוק העבודה התגמול בו יעלה. ככל שהביקוש יהיה נמוך התגמול ירד. אנו יכולים לראות זאת במיוחד בתחום ההייטק הישראלי בו חברות ההיטק "נלחמות" זו בזו על המתכנתים המוכשרים, אנשי האלגוריתמים בעלי החזון ומעצבי המוצר המוכשרים. התחום הגיע כמעט לאבסורד כאשר חברות מסוימות החלו להציע מסאג'ים במקום העבודה, בופה עם סושי ואפילו סגווי להגיע ממקום למקום במתחם העבודה.

האחראים על הענקת ההטבות האלה הם מנהלי מחלקת משאבי אנוש, שבוחנים אילו הטבות יתאימו לכלל העובדים ואילו אפשר להציע לעובדים שנשארים בשעות מאוחרות (מתחמי שנ"צ למשל…). חלק מההטבות מיועדות לעתיד (כמו תוכניות פנסיה מתגמלות) והטבות אחרות מיועדות לשימוש יום יומי (כמו כרטיסי אוכל למסעדות בהשתתפות המעסיק, רכב צמוד ועוד). במהלך לימודי משאבי אנוש תוכלו להכיר לעומק את משמעות הטיפול ברווחת העובד בארגון.

ההטבות הנפלאות של ההייטק

כפי שציינו שוק ההייטק המחזר אחרי עובדים מציע מגוון עצום של הטבות. בין השאר ניתן לציין הטבות בדמות הלוואות ומענקים לעובדי החברה, אפשרות לקבלת תנאים מועדפים בבנקים, כרטיסי אשראי מיוחדים לעובדי החברה, תוכניות ביטוח פרטיות לרכב, ביטוחי חיים ועוד.

בהייטק נגלה פעמים רבות מתחמים המיועדים להעניק לעובד מרחב ליצירתיות. ידוע, כי חשיבה מחוץ לקופסה מסוגלת לא רק להגביר את הפרודקטיביות של העובד אלא גם לפתוח אותו לרעיונות חדשים. רעיונות אלה הופכים לפטנטים המומרים לנכסים הרוחניים של החברה. לכן, חברות רבות מקדישות ביצירת מרחב הכולל משחקי מחשב, מקום לישיבה נוחה ואפילו ערסלים בהם ניתן לנוח לרגע אחד במהלך יום העבודה.

זמן חופשי

הטבה נוספת שעובדים רבים מחפשים קשורה דווקא לזמן שמחוץ לעבודה. תשלום עבור חופשה, יציאות לחו"ל, זמן פנוי במסעדות עם בני הזוג וימי כיף לילדים. חברות ההייטק מפנקות את העובדים לפעמים גם בהרצאות או מופעים של אומני סטנדאפ, מוזיקה ובידור והופכים את שעות הפנאי לחגיגה מתמשכת. ההטבות האלה משמשות לא פעם כפיצוי הולם על השעות הרבות שעובדי ההייטק נשארים בעבודה.

מעבר לכך יש המעדיפים הטבה יחודית הקשורה לשעות הפנאי ולחלוקת הזמן בין העבודה למשפחה. היא חופשת לידה מורחבת. מעבר לכך, גם גברים יכולים ליהנות מחופשה הלידה ולהתחלק בה עם בת הזוג.

מסעדות יוקרתיות בתוך המתחם

חלק מהחברות הבינו שהדרך הטובה ביותר להגיע לעובד מתחילה בקיבתו. לכן, הן משקיעות בהענקת מרחב מיוחד בו ניתן לאכול ארוחות בוקר, צהריים וערב. למתחמי ההאכלה יש מספר תפקידים – כאשר משקיעים במסעדה מושקעת בתוך מתחם העבודה הארוחות יכולות להיות זולות יותר. למקום העובדה יש שליטה איזה סוג מזון יוגש (אפשר להתמקד במזון בריא, יוקרתי וליצור מגוון המתאים לכולם) וכמובן – העובד אינו נעדר ממקום העבודה לזמן ארוך בנסיעה למסעדות מרוחקות.

בהייטק נגלה פעמים רבות כי נוצרו מתחמי האכלה במקומות בהם יש ריכוזים גדולים של חברות הייטק מובילות כמו בהרצליה פיתוח, מתחמי ההייטק ברעננה, רמת החייל, מתחם הבורסה ברמת גן הכולל גם חלק מתעשיית ההייטק הפרטית המקומית ומתחמי ההייטק הבולטים בנתניה, ראשון לציון וברחובות (כמו פארק המדע). במתחמים האלה יש לחלק מהחברות הסדרים עם המסעדות לפיהם העובד יכול לאכול במקום (באמצעות כרטיס מיוחד) ואינו צריך לשלם מכיסו.

כתבות באותו נושא
הדפסת פוסטרים

הדפסת פוסטרים ותקשורת חזותית

בעולם השיווק והפרסום, פוסטרים מחזיקים מקום מיוחד. הם לא רק פיסות נייר מודפסות אלא כלים עוצמתיים לתקשורת, מיתוג וביטוי אמנותי. מאמר זה בוחן את המורכבויות

סטיילינג לנשים בשנת 2023

לפני כ- 15 שנים, כשהתחלתי את דרכי בעולם הסטיילינג, היה צורך בהסברה מהו סטיילינג? מה בעצם השירות הזה ולמי הוא נועד? היו סטיגמות לעולם הסטיילינג

קטגוריותטובות נוספות

כתבות חדשות

הדפסת פוסטרים

הדפסת פוסטרים ותקשורת חזותית

בעולם השיווק והפרסום, פוסטרים מחזיקים מקום מיוחד. הם לא רק פיסות נייר מודפסות אלא כלים עוצמתיים לתקשורת, מיתוג וביטוי אמנותי. מאמר זה בוחן את המורכבויות

סטיילינג לנשים בשנת 2023

לפני כ- 15 שנים, כשהתחלתי את דרכי בעולם הסטיילינג, היה צורך בהסברה מהו סטיילינג? מה בעצם השירות הזה ולמי הוא נועד? היו סטיגמות לעולם הסטיילינג

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן