קפיצה במודעות של פילנתרופיה בישראל

מהי פילנתרופיה וכיצד היא גוברת עם השנים והופכת לכזאת המיושמת גם בישראל? אם אתם רוצים לדעת יותר על פילנתרופיה בישראל  – חשוב להמשיך ולהעמיק את הקריאה במאמר הבא:

מהי פילנתרופיה?

פילנתרופיה שמקורה במילה הלועזית 'נדבנות', היא פעולה המתבצעת על ידי תורמים מכל העולם כמו גם מישראל וזאת על מנת לקדם מטרות שונות וחברתיות (כמו איכות הסביבה, הגנה על בעלי החיים, חינוך, דת ועוד), כאשר פילנתרופים הם נדבנים אשר תורמים כסף, מוצרים, שירות או כל אלמנט שנועד לקדם סיוע לנזקקים ולהביע תמיכה פיננסית במטרות שונות.

בתוך עולם התוכן של הנדבנות, קיימות קרנות פילנתרופיות, כאשר מושג זה מתייחס  לקרנות פרטיות וקרנות ציבוריות שתפקידן לשמש קרן צדקה פרטית, משפחתית או ציבורית שנועדה להעניק תרומות לארגונים שונים, כאשר בקרנות מחזיקים בתרומות מהנדבנים אותן מחלקים לפי הצורך לעמותות או לארגונים השונים.

מה צריך לדעת על פילנתרופיה בישראל?

בישראל, למרות מערכות הסברה, פעילות של עמותות ומלכ"רים ועוד, עדיין פילנתרופיה היא לא תחום שנחשב חזק או פעיל במיוחד. המודעות לצורך בתרומות לארגונים שונים ללא כוונות רווח אינה גדולה, במיוחד כאשר מדובר על פעילות של חברות ונדבנים אשר תורמים סכומים של עד מיליון שקלים בשנה לעמותות ומלכ"רים כמו גם סכומי של עשרות אלפי שקלים בלבד בשנה – מה שלא נתפס כסכומים גבוהים ביחס לשאר מדינות בעולם.

את סכומי התרומות מעבירים התורמים אל קרנות פילנתרופיות, שם מצטברים סכומי הכסף שאותם מניידים אל העמותות השונות ואל היעדים החשובים למען שיפור איכות החיים של אוכלוסיות מוחלשות בישראל.

בנוסף, בארץ לא קיימת מערכת הסברה נכונה או יעילה על מנת לחבר בין קבוצות נדבנים ותורמים שעסוקים בפעילות פילנתרופית, ולכן תחום זה מדשדש באפלה. כמו כן, לא רבים מודעים לכך שתרומות נחשבות כהוצאה מוכרת, כל עוד הן עומדות בתנאים של פקודת מס הכנסה.

עם זאת החדשות הטובות הן כי בשנים האחרונות ישנה קפיצה במודעות של פילנתרופיה בישראל, וזאת בשל מודעות של חברות ועסקים בנושא, כמו גם בשל שינוי התנהלות בנוגע לקרנות פילנתרופיות תוך קריאה לגורמים ותורמים מחו"ל להעביר תרומות לשלל עמותות ומוסדות בישראל.

התרומות שמועברות לישראל בשיטה בשם הצמדה מאפשרות שילוב של תרומות מחו"ל עם גופים ישראלים המעבירים את התרומות אל העמותות והמלכ"רים בארץ.

כיצד יכולה להתקיים קפיצה במודעות של פילנתרופיה בישראל?

קפיצה במודעות בצורך בתרומות, כמו גם קפיצה בסכומי הכסף שניתנים לעמותות ומלכ"רים תתבצע רק במידה וגורמים מושחתים בעמותות ימוגרו ובמידה והעמותות, המלכ"רים והארגונים השונים ינוהלו בצורה טובה על ידי ראשי ארגונים ועמותות נקיי כפיים שיבצעו בדק בית בארגון וינתבו את התרומות אל היעדים הנכונים והמוצדקים.

בכך יותר ויותר תורמים בישראל או תורמים מחו"ל יהיו מעורבים ויתחילו לתרום לעמותות השונות מתוך מודעות כי הכסף, המוצרים והשירותים שהם תורמים אכן מנווטים אל המקומות בהם נזקקים לתרומות ולא אל כיסם של גורמים מושחתים.

כמו כן, עמותות שונות יכולות להיעזר במאגרי מידע לקרנות פילנתרופיות ולנסות לשווק את פעילותן בכדי לגייס כספים ומשאבים חיוניים.

יתרה מזאת, באמצעות מנגנון הסברה טוב יותר ויחסי ציבור מעולים – ניתן להגדיל את המודעות של פילנתרופיה בישראל ובכך להתחיל לקדם נושאים חברתיים, סביבתיים וריווחתים בצורה משמעותית!

כתבות באותו נושא
הדפסת פוסטרים

הדפסת פוסטרים ותקשורת חזותית

בעולם השיווק והפרסום, פוסטרים מחזיקים מקום מיוחד. הם לא רק פיסות נייר מודפסות אלא כלים עוצמתיים לתקשורת, מיתוג וביטוי אמנותי. מאמר זה בוחן את המורכבויות

סטיילינג לנשים בשנת 2023

לפני כ- 15 שנים, כשהתחלתי את דרכי בעולם הסטיילינג, היה צורך בהסברה מהו סטיילינג? מה בעצם השירות הזה ולמי הוא נועד? היו סטיגמות לעולם הסטיילינג

קטגוריותטובות נוספות

כתבות חדשות

הדפסת פוסטרים

הדפסת פוסטרים ותקשורת חזותית

בעולם השיווק והפרסום, פוסטרים מחזיקים מקום מיוחד. הם לא רק פיסות נייר מודפסות אלא כלים עוצמתיים לתקשורת, מיתוג וביטוי אמנותי. מאמר זה בוחן את המורכבויות

סטיילינג לנשים בשנת 2023

לפני כ- 15 שנים, כשהתחלתי את דרכי בעולם הסטיילינג, היה צורך בהסברה מהו סטיילינג? מה בעצם השירות הזה ולמי הוא נועד? היו סטיגמות לעולם הסטיילינג

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן